drei… zwei… eins… SCHOTTER!
Nachts in der Arena
Nachts am Wasserloch
Samstag, als VIP in der Grube…
Dann ging es richtig los…
The Winner is...
DNC TC 9B :-(((
Und da war da noch die Sache mit dem Licht!
Resümee:
War wieder sehr cool.
Bestes Wetter, wenn auch ohne Sonne.
Angst darf man da wohl nicht haben?
Deutschlands schönste und längste Schotterrallye.
Coole kleine Flitzer.
Viele Frauen als Beifahrerin: Jindriška, Ursula, Jasmin, Jeannette, Annie…
Aber nur eine Fahrerin: Jonna Eson Brådhe #36 (49ste von 57 angekommenen)
Und endlich mal richtig dicht am Geschehen.
Man konnte die Steine spüren…
FORDs ***fettes grinsen***
Ford Fiesta R5
ENGINE:
M - Sport developed 1.6 Turbo, direct injection powerplant, FIA regulated 32mm restrictor.
POWER:
285 bhp @ 5000 rpm.
TORQUE:
400 Nm @ 4500 rpm.
TRANSMISSION:
Sadev 5 Speed Sequential Gearbox mated to Sadev front and rear differential units and a clutch disconnect fitted to the handbrake.
SUSPENSION:
Front and Rear MacPherson struts with Reiger external reservoir dampers, three way adjustable. Front and rear antil roll - bar options. Machined Aluminium uprights of a universal design – strengthened suspension links.
BRAKES:
AP Racing Forged 4 piston front and rear calipers.
Gravel 300 x 28mm ventilated discs
Asphalt 355 x 32mm ventilated discs
Hydraulic Handbrake.
WHEELS:
Gravel: 7in x 15in (aluminium) wheels with Michelin TZ 80, 85, 95 L&R tyres.
Asphalt: 8in x 18in (aluminium) wheels with Michelin SA30, SA20, SA01, PB00 tyres.
BODYSHELL:
M - Sport designed bespoke rollcage as per FIA R5 regulations. R5 Aero Package.
ELECRONICS:
Life Racing engine control unit and power management systems. Life Racing fully functional drivers display controlled by a membrane switch panel.
FUEL SYSTEM:
ATL 80 Litre competition standard fuel tank, centrally mounted.
INTERIOR:
FIA 8862 Standard Competition Seats with 6 point HANS compatible harnesses. AP Racing ‘fly by wire’ fully adjustable pedal box.
DIMENSIONS:
Length: 3963mm.
Width: 1820mm.
Wheelbase: 2480mm.
Weight: 1200kg minimum.