drei… zwei… eins… SCHOTTER!

Auto
Auto
Steine
Steine
Logo
Werbebanner

Nachts in der Arena

Auto im Dunklen
Auto im Dunklen
Auto im Dunklen
Auto im Dunklen

Nachts am Wasserloch

Auto am Wasserloch
Auto am Wasserloch
Auto am Wasserloch
Auto am Wasserloch

Samstag, als VIP in der Grube…

...
...
VIP-Schaukel
VIP-Schaukel

Dann ging es richtig los…

The Winner is...

#1 Kreim Fabian / Christian Frank // Skoda Fabia R5
#1 Kreim Fabian / Christian Frank // Skoda Fabia R5
Fabian
Fabian
#2 Kahle Matthias / Doerr Christian // Skoda Fabia R5
#2 Kahle Matthias / Doerr Christian // Skoda Fabia R5
Matthias
Matthias
#3 Orsák Jaroslav / Žáková Jindriška // Ford Fiesta R5
#3 Orsák Jaroslav / Žáková Jindriška // Ford Fiesta R5

DNC TC 9B :-(((

#1 Anders Gröndal / Roger Eilertsen // Ford Fiesta R5
#1 Anders Gröndal / Roger Eilertsen // Ford Fiesta R5
Anders Gröndal
Anders Gröndal
Roger Eilertsen
Roger Eilertsen

Und da war da noch die Sache mit dem Licht!

Autos mit Licht
Autos mit Licht
Autos mit Licht
Autos mit Licht
Autos mit Licht
Autos mit Licht
Autos mit Licht
Autos mit Licht

Resümee:

  • War wieder sehr cool.

  • Bestes Wetter, wenn auch ohne Sonne.

  • Angst darf man da wohl nicht haben?

  • Deutschlands schönste und längste Schotterrallye.

  • Coole kleine Flitzer.

  • Viele Frauen als Beifahrerin: Jindriška, Ursula, Jasmin, Jeannette, Annie…

  • Aber nur eine Fahrerin: Jonna Eson Brådhe #36 (49ste von 57 angekommenen)

  • Und endlich mal richtig dicht am Geschehen.

  • Man konnte die Steine spüren…

  • FORDs ***fettes grinsen***

    


FORD FIESTA R5
FORD FIESTA R5

Ford Fiesta R5

ENGINE:
M - Sport developed 1.6 Turbo, direct injection powerplant, FIA regulated 32mm restrictor.

POWER:
285 bhp @ 5000 rpm.

TORQUE:
400 Nm @ 4500 rpm.

TRANSMISSION:
Sadev 5 Speed Sequential Gearbox mated to Sadev front and rear differential units and a clutch disconnect fitted to the handbrake.

SUSPENSION:
Front and Rear MacPherson struts with Reiger external reservoir dampers, three way adjustable. Front and rear antil roll - bar options. Machined Aluminium uprights of a universal design – strengthened suspension links.

BRAKES:
AP Racing Forged 4 piston front and rear calipers.
Gravel 300 x 28mm ventilated discs
Asphalt 355 x 32mm ventilated discs
Hydraulic Handbrake.

WHEELS:
Gravel: 7in x 15in (aluminium) wheels with Michelin TZ 80, 85, 95 L&R tyres.
Asphalt: 8in x 18in (aluminium) wheels with Michelin SA30, SA20, SA01, PB00 tyres.

BODYSHELL:
M - Sport designed bespoke rollcage as per FIA R5 regulations. R5 Aero Package.

ELECRONICS:
Life Racing engine control unit and power management systems. Life Racing fully functional drivers display controlled by a membrane switch panel.

FUEL SYSTEM:
ATL 80 Litre competition standard fuel tank, centrally mounted.

INTERIOR:
FIA 8862 Standard Competition Seats with 6 point HANS compatible harnesses. AP Racing ‘fly by wire’ fully adjustable pedal box.

DIMENSIONS:
Length: 3963mm.
Width: 1820mm.
Wheelbase: 2480mm.
Weight: 1200kg minimum.